سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مفیدها
جمعه 92 آبان 17 :: 8:16 عصر ::  نویسنده : gitistoode       

برای اکثر افراد بهترین راه برای برخورد با استرس مالی این است که درمورد خرج و مخارجتان هوشیارتر عمل کنید و دیدگاهتان درمورد وضعیت را تغییر دهید. در زیر به نکات و تکنیک هایی برای مقاوم کردن خودتان دربرابر استرس مالی اشاره می کنیم: 

1 - زبانتان را تغییر دهید

بااینکه ممکن است به نظرتان کلیشه ای بیاید اما داشتن یک رویکرد مثبت و استفاده از زبانی مثبت می تواند واکنش استرس شما را به مسائل مالی در زندگی تان تغییر دهد. مثلاً هیچوقت نگویید که نمی توانید درآمدتان را بالا ببرید یا باید مخارجتان را کمتر کنید. درعوض، بگویید من می خواهم درآمدم را بالا ببرم و مخارجم را کمتر خواهم کرد. ایجاد تغییر در زبانتان اولین قدم برای ایجاد تغییر در نگرش فکری تان است.

2 - چارچوب فکری تان را تغییر دهید

نگرش شما نسبت به هزینه هایتان و حرف زدن در مورد آنها می تواند احساس شما را نسبت به آن تغییر دهد. درمقابل، حسی که نسبت به پولتان دارید، به شدت برای نحوه مدیریت و کنترل شما و برخوردتان با چالش های مالی اثر می گذارد. به خاطر داشته باشید که عمل همیشه مهمتر از فکر و عقیده است.

3 - قدرتتان را بشناسید

به طور کلی، افراد وقتی تصور می کنند که موقعیتی خارج از کنترلشان است بیشتر استرس می گیرند. به همین علت است که خیلی ها برای سفر با هواپیما احساس ناراحتی می کنند. درمورد پول خودتان، همیشه قدرت ایجاد تغییر را دارید، از اینرو باید تشخیص دهید که انتخاب های مختلفی پیش رو دارید و می توانید مشکل مالی تان را بهتر کنید.

4 - روی مثبت ها تمرکز کنید

به جای اینکه مدام به این بپردازید که چه چیزی درمورد هزینه هایتان اشتباه است، به این فکر کنید که باید قدردان چه باشید. ببینید چه جنبه های خوبی هم دارد، با مشکلاتتان به آرامی برخورد کنید و تصمیم بگیرید که از مشکلاتتان درس بگیرید.

5 - در زمان حال زندگی کنید

خیلی اوقات استرس مالی به دلیل فکر کردن به بدترین اتفاق هایی است که ممکن است در آینده رخ دهد. شما می توانید یک موقعیت را در ذهنتان آنچنان بزرگنمایی کنید که کم کم احساس کنید قلبتان درد گرفته و دست هایتان شروع به عرق کردن می کنند. به خودتان یادآور شوید که شما در زمان آینده زندگی نمی کنید در زمان حال هستید که کنترل کامل روی آن را دارید.

6 - فکر شکست را از خود دور کنید

هیچوقت تصور نکنید که یک مشکل مالی نشانه شکست شخصی یا ضعف است. موقعیتتان هرچه که باشد، به خودتان یادآور شوید که چیزی نیست که میلیون ها فرد دیگر در دنیا را تحت تاثیر قرار نداده باشد.

7 - یک وقفه استرسی ایجاد کنید

برای اینکه استرس را به طریقی سالم از ذهنتان دور کنید، یک تصمیم قطعی بگیرید. بازی کردن با فرزندتان یا حیوان خانگی تان، دویدن یا پیاده روی، لذت بردن از یک سرگرمی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی یا انجام یوگا می تواند کمکتان کند.

8 - کمک مالی بگیرید

حرف زدن با یکی از دوستان عاقل، یکی از اعضای خانواده یا یک متخصص مالی می تواند به شما کمک کند گزینه ها و راه حل های خودتان درمورد مشکلات مالی تان را بهتر بررسی کنید. کار کردن با متخصص مالی، هوشیارانه ترین راه برای افتادن روی غلطک و احساس کنترل و خوش بینی بیشتر نسبت به موقعیتتان است.

9 - بدهی هایتان را کاهش دهید

اگر بدهی ها موجب استرستان شده اند، برای ایجاد یک برنامه خرج و مخارج تصمیم جدی بگیرید تا بتوانید بدهی هایتان هر چه زودتر پرداخت کرده و خلاص شوید. سعی کنید پرداخت بدهی هایتان پایین تر از 40? درآمد خالص تان باشد.

10 - انتخاب کنید که ثروتتان را بالا ببرید

استفاده از پولتان برای ساختن یک آینده ایمن مالی به جای خرید کردن با آن، به شما احساس آزادی بیشتری می دهد. می توانید با خرید چیزهای کمتر که چندان هم به آنها نیاز ندارید و متعهد شدن برای پس انداز و کنار گذاشتن حداقل 10? درآمدتان، استرستان را کاهش دهید.

 




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 16197